tiistai 15. elokuuta 2017

Washi teippien käyttö tuunauksessa

Heipsan,
Tosiaan tämän päivän teksti kertoo, miten käytän washiteippejä itse kalentereideni tuunauksessa. Olen nyt lähinnä ottanut kuvia vain ECLP:stäni, en ehtinyt / jaksanut muita nyt tähän väliin kuvata, mutta toimintatapahan on suhteellisen sama.
Näitä esimerkkejä on netti pullollaan, mm. YouTubessa on oikein hyviä videoita miten myös washiteippejä voi käyttää sivujen merkitsemiseen yms, mutta minulla on vain lähinnä koristukseen oma käyttöni. Kuitenkin tätä blogia kirjoitan omalla tyylilläni ja kirjoitan juuri vain ne mihin itse mitäkin sovellan. Jokainen tyylillään.

Tässä käytän washia täyttämään ja koristamaan tyhjää tilaa, washin alla on viivoitettuja sarakkeita, mutta näitä harvempi käyttää kirjoittamiseen, itselläni harvemmin päivässä tapahtuu niin paljoa, että ko. tilaa tarvitsisin kirjoituskäyttöön. Varsinkin tässä ECLP:ssa olen keskittynyt enemmän visuaaliseen ulkonäköön, sekä perusasioiden kirjaamiseen, muistojen kokoaminen minulla on vielä vähän muutenkin vaiheessa. En ole oikein vielä päättänyt minkälainen "kalenteri" siihen olisi minulle se sopivin, miettinyt olen Heidi Swapp:n largea, mutta en toistaiseksi ole vielä sortunut sitä tilaamaan. Saa nähdä josko jonkun hankkisin 30.9 leimailutaivas tapahtumassa. Nähtäväksi siis jää tämän osalta.


Nyt olen halunnut käyttää washiteippiä korostamaan tekstitarraa. Silloin kun haluan jonkun tekstin tai osuuden korostumaan kalenteristani, käytän taustana washiteippiä. Toki myös tämä tapa on hyvä piilottamaan jotain väärin tai huonosti kirjoitettua tekstiä, mutta tällöin on hyvä käyttää lisänä valkoista rolleria millä sotkee tekstin päältä ennen washiteipin laittamista siihen päälle, toiset teipit on kuitenkin suhteellisen läpinäkyviä, jolloin teksti saattaa washin alta pilkottaa ikävästi silmään. Ainoa miinus toki on, että normaalilla kynällä ei oikein washin päälle pysty kirjoittamaan, sikäli jos tarroja käyttää vähemmän. Permanent tussi pysyy jotenkuten ja sitä olen välillä käyttänyt jos sopivaa tarraa ei kokoelmistani ole löytynyt.


Tässä olen sitten käyttänyt jo aiemmin mainittua tapaa, eli kirjoittanut permanent tussilla washiteipin päälle. Tarkoituksena on nyt merkitä tiettyä ajanjaksoa kuukausinäkymässä, sopii toki myös käyttöön viikkonäkymäänkin jos niin haluaa, mutta mielestäni on jotenkin itselläni parempi vain täällä kuukausisivujen puolella, mistä näen siten helposti miten täynnä minun mikäkin kuukausia on, loma varsinkin kun kesällä on useamman viikon mittainen ajanjakso, en ole tällöin kirjoittanut viikkosivuille kuin milloin alkaa ja milloin päättyy, mutta toki jokainen tekee sen omalla tavallaan, mikä vain toimii kellekkin parhaiten. Tätä tapaa olen myös käyttänyt, kun joku kuukausi onkin muuttunut päiväämättömässä Happy Plannerissani, päivämäärät menee peittoon ja voin kirjoittaa ne uudelleen, kun vaan tiedän mihin kuukauteen olen suunnitellut välilehdet käytettäväksi.

Sitten washia voi käyttää pieninä viireinä, tai mihin muotoon ikinä niitä haluaakaan leikata koristamaan sivuja. Tietyissä washiteipeissä on erilaisia kuvia, joita voi leikata kokoon ja käyttää mukavasti "tarroina" bujossa (bullet journal). Itselläni ei vielä toistaiseksi ole kovinkaan monta edellä mainittua teippiä, mutta muutamia olen nyt ostanut, jotta saan niillä koristeltua sivuja (huomattavasti edullisempi tapa kuin ostaa tarroja samaan käyttöön). Teippini tilaan suurimmaksi osaksi Wish:n sekä eBayn kautta, mutta myös Suomesta, etsystä, Aliexpressiltä yms löytyy myös paljon.




Myös washeja voi käyttää blokkaamaan tilaa, olen käyttänyt tuossa sivussa washia, jotta viikkoseurannat ovat vähän ilmavammin tuolla esillä, en seuraa kuitenkaan viikossa kovinkaan montaa asiaa, niin tyhjää tilaa jäisi muuten liikaa, kuitenkin siistimpi tulee kun on tarraa ja washia yhteen pötköön sivun alaraunaan saakka, eikä jää turhia tylsiä rakoja, toisen tosin tykkää että on paljon valkoista tilaa ja minä taas en tykkää, haluan että sivut näyttävät täysiltä, eikä puolittain tehdyiltä.


Tässä nyt jotain vinkkejä, miten washiteippejä voi käyttää kalenteriaskartelussa, en voi kuitenkaan sanoa, että tämä nyt oli mitenkään kattava, tapoja on varmasti useampia, mutta ainakin saitte ehkä jotain kuvaa mitä kaikkea niillä kuitenkin pystyy tekemään.
Kiitos taasen lukijoille ja hilirimpsis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti